Az úticél és környéke
egy helyen!

Remete Barlang - Demjén

Remete Barlang, Demjén

Remete Barlang, Demjén (2.fotó)

Remete Barlang elérhetősége:

Demjén, Útvonal »

Remete Barlang bemutatása

A település északnyugati határában találjuk a Laskó-patak egyik mellékvölgyének oldalába faragott Remete-lak sziklahelyiséget.

A néphagyomány szerint a helyiséget remeték használták. A pincehelyiség ajtaján belépve még ma is láthatjuk a hajdani tűz-és fekhely nyomait, valamint a falba faragott polcként funkcionáló tároló-vakablakokat.

A 6 db (jobbára csak nyomokban felfedezhető) fülke és a sziklahelyiség egyaránt egy riolittufa sziklában található. A sziklahelyiségben is van 4 db tároló fülke.

A sziklahelység jó példa arra, hogy az itt élők nem csak gazdasági épületeiket, hanem lakóhelyiségeiket, sőt, a lakóhelyiségek berendezésit is (fekhelyek, asztalok, tűzhely) a riolittufába faragták.

Megközelítés:
Egerszalók felől érkezve jobbra a második utcában, a Kossuth Lajos téren található a Polgármesteri hivatal. Keleti irányba elindulva megyünk az első kereszteződésig ahol jobbra fordulva a Rákóczi úton folytatjuk az utunkat. Az utca végén jobbra fordulva a Dózsa György utcába érünk. Az első utcánál balra kanyarodunk az Akácfa utcára, és átmegyünk a patakhídon, majd jobbra kanyarodunk a Táncsics utcába. Egyenesen tovább haladva az út végén balra fordulunk. Innen tovább földúton megyünk, az erdő széléig, amíg egy piros bódét nem találunk. Innen már ki lesz táblázva a Remete barlang.

Nyiltvatartás infó

Az információk tájékoztató jellegűek, melyek folyamatosan változhatnak. Kérjük vegye figyelembe a Forrás*-nál megjelölt infomációkat és ha szükséges, tájékozódjon a szolgáltatás fent feltüntetett weboldalán.
Szabadon látogatható
További 38 látnivaló a(z) Remete Barlang közelében és Demjén településen, illetve a környéken »

Kattints és fedezd fel!

Forrás: A fenti információk a(z) Remete Barlang alábbi weboldláról illetve forrásokból kerültek kivonatolásra, melynek legutolsó frissítési ideje: 2023.02.24, https://www.bnpi.hu/
1. https://www.gyogyvizekvolgye.hu/latnivalok-kovek-turak/182-demjen-remetelak.html
Szerzői jogok »

Demjénről röviden: Heves Megyében Egertől DNy-i irányban 12 km-re, a Laskó patak völgyében található Demjén. A dimbes-dombos környezetben színpompás növényzettel, jó levegő, sétára hívogató remek panorámát biztosító ... bővebben »

Hirdetés

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. OK